Tuotteiden tilaaminen

Tuotteitamme voi tilata verkkokaupasta, sähköpostilla tai puhelimella.

Tilausvahvistus

Asiakas saa tilauksestaan tilausvahvistuksen ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen tilauksen jättämisen jälkeen. Jos asiakkaalle ei tule tilausvahvistusta, tilaus ei todennäköisesti ole onnistunut, tai annetussa sähköpostiosoitteessa on ollut virhe. Kehotamme tällaisessa tilanteessa ottamaan viivytyksettä yhteyttä sähköpostitse.

Toimitustavat

Toimitamme lähetykset Postin pienlähetyksenä tai postipakettina tilauksen koosta riippuen. Mikäli haluatte lisäpalvelun, kuten postipaketin toimituksen pakettiautomaattiin tai kotiin, pyydämme ilmoittamaan siitä asiakaspalveluumme myynti@sigillum.fi
Pienlähetykset kannetaan kotiovelle tai postilaatikkoon postin perusjakelussa. Postipaketit noudetaan lähimmästä Postin toimipisteestä, ja Posti ilmoittaa paketin saapumisesta tekstiviestillä. Jos tuotteet on tilattu SmartPOST -pakettiautomaattiin, ilmoitetaan paketin saapumisesta tekstiviestillä. Paketin noutamiseen tarvitaan viestissä olevaa koodia, joten viesti tulee säilyttää.
Suuremmat tilaukset pyydämme toimittamaan sähköpostitse, jolloin kuljetuskustannukset peritään toteutuneen mukaan. . Pyynnöstä voimme toimittaa lähetyksiä myös muilla toimitustavoilla. Tällöin laskutamme lisäpalveluista kustannukset toteutuneen mukaan.

Maksutavat

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut..
Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.
Yritysasiakkaat voivat tilata laskulla, jos toimitusosoite on Suomessa. Halutessanne laskun pyydämme tekemään tilauksen sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin veloitamme toimituskulut toteutuneen mukaan.

Hinnat

Tuote myydään tilaamishetkellä verkkokaupan sivulla ilmoitettavalla hinnalla. Sigillum pidättää oikeuden olla myymättä tuotetta hinnalla, joka on teknisestä tai inhimillisestä syystä päivittynyt verkkokauppaan olennaisesti väärin. Tällaisessa tapauksessa sovelletaan yleisiä sopimusoikeudellisia periaatteita. Sigillum on yhteydessä asiakkaaseen ennen tilauksen käsittelyä ja kaupan purkaminen on mahdollista.
Verkkokaupassa olevat hinnat ovat yksittäisten tuotteiden kampanjahintoja. Ryhmätilausten hinta on tilauskohtaisesti sovittu hinta. Yleinen hinnasto toimitetaan pyydettäessä.

Toimitusaika

Pyrimme lähettämään tilaukset viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Arkipäiviä eivät ole lauantait, sunnuntait, kansalliset juhlapyhät tai joulu-, juhannus- ja uudenvuodenaatto eivätkä muut päivät, jolloin postia ei kanneta. Mikäli haluatte pikaisen toimituksen, pyydämme ilmoittamaan siitä sähköpostitse osoitteeseen myynti@sigillum.fi
Suurempien tilausmäärien toimitusaika kannattaa tarkistaa tarjouspyynnön yhteydessä asiakaspalvelultamme.
Laskun maksaminen
Lasku lähetetään yritysasiakkaille sähköpostitse tuotteen toimituksen yhteydessä. Paperilasku tai sähköinen lasku toimitetaan annettuun laskutusosoitteeseen. Eräpäivä on 14 päivää laskun päiväyksestä.
Jos laskua ei suoriteta eräpäivään mennessä, siirretään saatava perittäväksi. Erääntyneiden laskujen maksuajan lykkäykset ja muut kyselyt tehdään muistutuslaskussa annettuihin yhteystietoihin.
Kaikki toimitetut tuotteet ovat Oy Sigillum Ab:n omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu. Jos maksamatonta laskua ei saada maksuhuomautuksista ja maksuvaatimuksesta huolimatta perittyä, on Sigillumilla oikeus vaatia asiakasta palauttamaan tilatut tuotteet.
Palautusoikeus ja tilauksen peruutus
Kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tilauksensa kokonaan tai osittain ennen sen toimittamista ja 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Asiakkaan on ilmoitettava tilauksen peruuttamisesta kirjallisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myynti@sigillum.fi. Pelkkä tavaran palauttaminen ei peruuttamiseen riitä, vaan asiakkaan on ilmoitettava halustaan peruuttaa sopimus. Jos asiakas peruuttaa tilauksen 14 päivän peruuttamisaikaa noudattaen, on hänen palautettava vastaanottamansa tavara viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan katsotaan vastaanottaneen hänelle lähetetyn kirjelähetyksen seitsemän arkipäivän kuluttua postin merkitsemästä postileimasta, tai paketin ollessa kyseessä sinä hetkenä, kun paketti on luovutettu asiakkaalle.
Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin se oli vastaanotettaessa, myyntikelpoinen ja käyttämätön.
Palautettavan tuotteen ja peruutusilmoituksen mukana tulee olla tiedot tilauksesta, jolle palautus kohdistuu (tilaajan nimi, osoite ja puhelinnumero sekä tilausnumero). Nimettömiä palautuksia emme voi käsitellä.
Yritysasiakkaiden tuotepalautuksissa ja peruutuksissa noudatamme kauppalainsäädäntöä ja hyvää kauppatapaa. Palautuksista ja peruutuksista tulee sopia Oy Sigillum Ab:n kanssa. Sigillum ei ota vastaan peruutusajan jälkeen lähetettyjä palautuksia tai palautuksia, joista ei ole tehty peruutusilmoitusta.
Tilauksen peruutukset ja reklamaatiot ilmoitetaan osoitteeseen myynti@sigillum.fi. Tuotepalautukset lähetetään alla olevaan osoitteeseen.
Oy Sigillum Ab
Itäinen Pitkäkatu 3 A
20520 Turk

Asiakkaan maksamien rahojen palauttaminen

Oy Sigillum Ab palauttaa kuluttaja-asiakkaalle rahat, jos hän peruuttaa tilauksensa osin tai kokonaan ennen sen lähettämistä tai palauttaa tuotteen vaihto- ja palautusoikeusajan kuluessa. Maksunpalautukset suoritetaan maksujärjestelmäpalvelun tarjoajan toimesta. Sähköpostitse ilmoitetuille peruutuksille tulee varata 24 tunnin käsittelyaika arkipäivinä ruuhkavarauksella.
Reklamaatio
Väärin toimitetuista tai virheellisistä tuotteista tulee reklamoida viipymättä asiakaspalveluumme. Pyrimme ensisijaisesti korjaamaan virheen toimittamalla oikean, virheettömän tuotteen, toissijaisesti sopimalla hinnanalennuksesta tai purkamalla kaupan.
Rajoitukset
Emme myy tuotteita henkilöille, joilla on erääntyneitä laskuja Oy Sigillum Ab:lle tai henkilöille, jotka toistuvasti palauttavat tilaamansa tuotteet tai muutoin käyttävät väärin tarjoamiamme palveluita.
Asiakas vastaa antamansa toimitusosoitteen oikeellisuudesta. Toimitusosoite tulee yksilöidä tarkasti ovessa näkyvän nimen, katuosoitteen ja postitoimipaikan mukaisesti. Nimen perässä tulee käyttää c/o merkintää, jos saajan nimi on eri kuin ovessa tai postilaatikossa ilmoitettu (esim. ”Vastaanottajan nimi” c/o ”Ovessa oleva nimi”).
Jos asiakas ilmoittaa toimitusosoitteensa virheellisesti ja posti tai muu rahdinkuljettaja virheen vuoksi toimitusehtojensa mukaisesti palauttaa lähetyksen lähettäjälle, Sigillum veloittaa asiakkaalta postitus- ja rahtikulut käsittelymaksuineen (6,50 € / lähetys) toteutuneiden kustannusten mukaisesti (lähetys ja palautuskulut). Toimitusehtojensa mukaisesti posti varaa oikeuden olla jakamatta lähetystä osoitteeseen, jossa väestörekisteritietojen tai postin omien tietojen mukaan ei asu lähetyksessä ilmoitettua henkilöä. Mikäli lähetys kuitenkin halutaan toimitettavaksi tällaiseen osoitteeseen, tulee käyttää yllä mainittua c/o merkintää.

Yrityksen vastuu ja vastuun rajoitukset

Sigillum ei vastaa yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta toimituksen viivästymisestä, internet-sivuilla ilmoitettu toimitusaika on arvio. Sigillum ei vastaa tuotteiden virheellisen toimituksen, virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä kustannuksista.
Sigillum pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan ilmoituksetta.
Oy Sigillum Ab toimii hyvän kauppiastavan mukaisesti ja noudattaa toiminnassaan Suomen lakia. Asiakkaan ja Sigillumin väliset riitatapaukset ratkaistaan Turun käräjäoikeudessa.
Kaikissa toimintaan liittyvissä kysymyksissä ja palautteissa pyydetään asiakkaita ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Force majeure
Oy Sigillum Ab ei ole vastuussa toimituksen viivästyksestä tai estymisestä, mikäli syy tähän on Sigillumin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella oleva seikka, kuten tavarantoimitukset estävät sääolosuhteet, luonnonmullistus, sota, onnettomuus, tuonti- tai vientikielto, viranomaisten päätös, liikenteen tai energian jakelun häiriintyminen tai estyminen, työtaistelutoimenpide tai muu vastaava Oy Sigillum Ab:n tai aiemman myyntiportaan toimintaa estävä seikka.
Asiakasrekisteri ja rekisteriseloste
Asiakastiedot ovat luottamuksellisia eikä niitä luovuteta Sigillumin ulkopuolisille osapuolille, poislukien maksujärjestelmäpalvelut, kuriirit ja tavarantoimittajat. Tallennamme rekisteröityneiden asiakkaiden yhteystiedot, joita käytetään tavanomaiseen luottokelpoisuuden varmentamiseen ja mahdollisiin perintätoimiin. Epäillyn rikoksen vuoksi asiakas- ja henkilötietoja voidaan luovuttaa poliisille tai muille viranomaisille.

Yhteystiedot:

Oy Sigillum Ab
Itäinen Pitkäkatu 3 A
20520 Turku
Puhelin: 050 3659955
myynti@sigillum.fi
Y-tunnus: 2076220-5